Ek is ‘n optimis.  My huis het nie diefwering nie; ek het nog altyd ‘n redelike goeie toekoms gesien vir ons land.  Ek ontken nie probleme nie, maar sien dit as iets wat opgelos kan word.  Wat sal beter word as ons eerder positief is en saam werk om dit op te los.

Vroeër die week gesels ek oor middagete met ‘n vriend en sy vrou, wat ook redelike positiewe (maar tog praktiese) mense is.  Op ‘n stadium gaan ons gesprek oor “As dinge nou regtig ernstig fout gaan in SA, waar trek mens die lyn wanneer jy sê jy gaan nou trek na ‘n ander land? En waarheen sal jy dan gaan?”  Eers na die tyd dink ek, dis vir my jammer dat ek enigsins daaroor dink.  (My antwoorde is ‘as ek nie meer hier kan werk nie, en suide van Frankryk,  Kalifornië / Florida as Obama prez word, miskien selfs Oz’).

Ons is besig om al hoe meer neerslagtig en negatief te raak oor die toekoms.  Gaan neerslagtigheid help om dit te verander, of te laat beter gaan?  Is dit iets wat mens kan kies om nie te doen nie?  Hoekom word optimiste uitgekryt as ‘living in a fool’s paradise’ deur pessimiste (of ‘realiste’)?  Omdat hulle dink hulle pessimisme los iets op en almal moet eerder pessimisties wees, dan gaan dit beter word?  Is dit regtig ‘n beter alternatief tot optimisme?  As jy in elk geval voel of jy nie iets aan ‘n saak kan verander nie, hoekom nie maar eerder kies om goed te voel daaroor as sleg nie (dis nie eens in ag geneem dat jy baie keer wél iets kan doen aan die saak nie)?

Dalk is ek net gelukkig, maar daar is nog nooit by ons huis ingebreek nie, ons is nog nooit ge-hijack nie, beroof nie, en nie 1 van ons motors is al ooit gesteel nie.  Die absolute ramp van epise proporsies, wat ons land nou oor die afgrond gestuur het in dieselfde gat as Zimbabwe in, die kragonderbrekings, het ons krag op die meeste 3 keer laat afgaan.  Niks is beskadig en niemand het seer gekry in enige van daardie 3 kere nie.  In teen deel, ons het die geleentheid gekry om in die week te braai.  Die ergste wat gebeur het is dat ons ‘n episode van 7delaan gemis het (hallo Omnibus op ‘n Sondag).

As jy regtig dit nie oor jou hart kan kry om positief te voel nie, dink net hieraan: ons is die rugby wêreldkampioene, en ons bly dit tot 2011. En volgende jaar hou ons verkiesing.