Ek verstaan nie altyd ekonomiese sake nie, maar dan kan ek gelukkig vir Amper Swaer vra om vir my te verduidelik.  Die afgelope tyd is daar egter ‘n kwessie wat knaend in die nuus genoem word, wat ek nie eens met sy hulp kan ‘n antwoord voor kan kry nie: die eksodus van Suid-Afrikaanse rugbyspelers na Frankryk en die V.K.  ‘n Paar voorbeelde:

Perpignan het van die einde van hierdie jaar af die dienste van Percy Montgomery, Philip Burger, Gerie Britz en Bobby Skinstad.

Toulon, ‘n klub wat in die Franse 2de liga speel (m.a.w. hulle is die Franse ekwivalent van S.W.D. of O.P.), het vir Victor Matfield, George Gregan, Andrew Mehrtens en Tana Umaga (Umaga in ‘n bestuursposisie).

Dit laat my wonder oor ‘n paar goed.

1. Hoe gewild is rugby in die V.K. en Frankryk rerig? (My indrukke was dat dit nie naastenby so gewild is soos in S.A. nie)

2. Hoeveel mense kyk rugby, en spandeer geld op rugby daar, teenoor S.A.? (Met ‘n groter bevolking kan dit dalk die antwoord wees hoe hulle meer geld het om te spandeer met ‘n kleiner persentasie van ondersteuners).

3. Hoeveel professionele spelers is daar teenoor hier? (Hoe klein moet die koek gesny word?)

4. Hoe vergelyk salarisse van die gemiddelde speler daar teenoor hier?

5. Hoe vergelyk salarisse van die top spelers (internasionale spelers) teenoor hier? (m.a.w. word die top spelers baie meer betaal as die gemiddeld, om hulle so te lok?)

6. Waar kry die Europese klubs hulle geld?  Borge, kaartjieverkope?  En is S.A.?  Hoe kan besighede daar meer geld borg vir minder blootstelling as hier?

7. Is die rugby ekonomie werklik soveel groter daar dat ‘n tweede liga span ‘n speler soos Matfield beter kan betaal as die Super 14 en Curriebeker kampieone?

8. Is die antwoord nie dalk dat daar wel net soveel geld (of meer) in S.A. rugby is, maar dit raak weg erens langs die pad, voor dit by die spelers kan uitkom nie?

9. Is dit werklik die geld wat die spelers lok, of word hulle in effek weg gedwing uit S.A. rugby uit?

10. Hoekom is daar so min goeie sport joernaliste in S.A. wat hierdie tipe vrae vra?  Hoekom skryf almal net dieselfde snert soos “Die Kwota stelsel is ‘n euwel” en “Die ANC wil die Springbok vermoor”, of “My vakansie in Australië op Supersport se rekening: Die donuts is nogal lekker.” ?

Enige iemand wat antwoorde het?