Ek het die naweek John Steinbeck se Grapes of Wrath klaar gelees, en ek het dit nogal geniet. Dit was vir my ‘n baie interessante blik op Amerika in die Groot Depressie. Dit het my laat dink aan hoe die Afrikaners saamgestaan het in daardie tyd, in so ‘n mate dat hulle aan bewind gekom het en apartheid begin het. Dit kon so maklik anders gewees het as hulle nie ten koste van ander saam gestaan het nie, maar eerder ten bate van die hele Suid-Afrika. Ek wonder soms hoe die toekoms verander sou kon word as mens een gebeurtenis kon stop (dis seker hoekom Back to the Future een van my gunsteling flieks van alle tye is). Sê nou maar iemand kon teruggaan en vir Jan Smuts gehelp het om die verkiesing in 1948 te wen, hoe sou S.A. dan gelyk het in 2006? Wat as die Fagan Komissie se standpunt gewen het en die Sauer Komissie verloor het? Sou apartheid ooit begin het? Sou ware demokrasie vroeër as 1994 gekom het?

Of wat as iemand net vir Allan Donald kon gesê het om te hardloop as Klusener roep? Sou Hansie Cronje dan nou nog geleef het?